Tinta akhir Destiny

Assalamualaikum wbt.





Setinggi syukur pada Allah kerana hari ini, masih dikurniakan kesihatan di segenap inci tubuh.

Dah berbulan² tak ketemu di sini yea?
Ampun... Tapi memang terlalu banyak kekangan dan halangan sejak pulang ke bumi mastautin France.

InsyaAllah, dan kembalinya saya ke sini pun, bukanlah untuk menyambung segala cerita ceriti yang dikumpulkan selama berbulan² ini.


Dengan tenang dan redhanya, saya 'official'kan tamatnya lembaran Destiny di sini.

Tiada Destiny III atau Destiny VI akan menyusul..
Inilah yang terakhir, insyaAllah.


Terima kasih untuk huluran persahabatan yang tersimpul maya, disulami kata² nasihat dan dorongan di sini.
Saya amat² berterima kasih dan menghargai semuanya. Selebihnya, saya serahkan pada Allah untuk membalas dengan sebaik² ganjaran.


Oh yea, kalau ade apa², bolehlah cari saya di Facebook. Itulah satu²nya ruang virtual yang saya khususkan untuk apa² perkembangan diri yang mutakhir.

(Sorry yea, bahasa saya tengah² malam macamni agak macam².)

Nama di facebook : Marini Abdul Rahman.


Last but not least....


Berundurnya saya dari Destiny bukanlah untuk menghentikan laungan perjuangan ke arah matlamat sebenar kehidupan melalui kata² dan tulisan. InsyaAllah saya akan masih terus menulis, cuma bukan lagi di Destiny.

Syukur pada Allah yang telah menampakkan pada saya (akhirnya), bahawa Destiny bukanlah medan terbaik untuk saya mencapai matlamat dan niat asal saya menulis. Ada tempat yang lebih sesuai, di sini..


Di sini, matlamat itu menyatukan segala perbezaan tulisan, curahan, dan perkongsian, yang menjadi warna warni kepada atmosfera cinta ukhuwwah di dalamnya.

(Pinjam lagu ye makcik² sambalterung sekalian? Hehe)


InsyaAllah, saya akan kembali aktif bersama para sahabat di situ. Kepada yang pernah menjadi reader saya, maka saya dengan istimewanya mengundang anda untuk menjadi loyal reader di sana pula. InsyaAllah, semoga kehadiran kalian menambahkan lagi kehangatan ukhuwwah di sana. (Sorry lagi, ayat macam dalam kad kawen..)


Okey?

Rasanya semua telah selesai. Hajat di hati pun dah tertunai.
Maka bolehlah saya tutup episod kisah suka duka Destiny dengan hati yang tenang dan redha. (ouch, sangat sebak!)


Salam tulus ikhlas dari saya buat setiap hati yang ikhlas membaca dan berkongsi. Semoga Allah sentiasa melorongkan kita ke arah jalanNya hingga bertemu di syurga satu masa nanti.

Dan semoga noktah akhir yang akan saya sempurnakan ini takkan menjadi penamat kepada perkongsian dan ukhuwwah yang pernah dikongsi bersama.


Jangan lupa jenguk saya di Sambalterung tau! Nama pena saya mestilah rahsia. =)
Tapi buat yang biasa dengan tulisan saya, insyaAllah akan mudah mengenali.


Jumpa lagi yea! Jaga diri baik² k. (Really² mean this.)

Semoga inilah keputusan terbaik, yang sesungguhnya lebih suci buat sekeping hati..

Ameen ameen, Assalamualaikum wbt.
MAR

 

12 comments:

.idahassan. said...

kak Nini,
lme tggu post terbaru.
aleh2, tinta akhir.
sedih plak..
keep in touch di fb ye ;)

Izzah Marzuki said...

nini,

akak pun tunggu post dari nini..sedihnya post kali ini..
takpelah akak faham, moga nini terus berjaya di sana ye..

sorry akak x sempat tegur nini walaupun akak slalu nampak nini online.. ;)

yg penting akak tau nini ada, alhamdulillah..

tiap kali balik umah, terpandang box utk nini yg kena return tu, musti ingat kat nini je..insyaAllah panjang umur, murah rezeki, kita jumpa nanti yaa..

moga nini sabar menghadapi semua rintangan kat sana ye.. sabar-harga bagi syurga Allah.. :)

update FB selalu tau..

rindu kat nini..
bye wassalam..

~*puding caramel*~ said...

sedih pulak bace ni

fathiyyah said...

kakak, thia mmg selalu follow sambalterung

nnt meh la bc anak2 nil juga :)

www.anak-anak-nil.blogspot.com

Anonymous said...

Salam terjah dari malaysia...sambalterung pn ok gk...if im not mistaken there are 4 or 5 of them kn...semoga terjunnya akak kt sna membri seribu manfaat buat semua pembace..

Berusaha n tawaqal!! said...

x jumpe2 lagi nini sejak kak nisa dtg FRance...okies will just continue reading kami bukan org biasa...;))..ade exam rabu ni..aish..moga dipermudahkan..

job said...

,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

BMX photo said...

こんにちは!お元気ですか?
あなたは私たちのウェブサイトでBMXの写真の多くを得ることができます。してください自転車に乗って、我々ができる安全な地球覚えている

zmah said...

Apa kabar tuan blog?

Daeng on duty said...

Salam, kalau nak cuci-cuci mata jemputla jenguk-jenguk blog saya ada long sleeve maxidress & jubah cotton denim yang stylish leh pakai g pejabat, kuliah, atau jalan2 saje.

-->http://hiasanterindahstore.blogspot.com/

Tq ye:)

Anonymous said...

1, tetracycline,

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)